15 Aralık 2012 Cumartesi

Kumru Kuşunun ilginç Özelliği

KUMRU KUŞLARININ ÖZELLİKLERİ:


Günümüzde aşık çiftlere kumrular gibi benzetme yapılmasının nedeni nedir Biliyor musunuz?
İşte cevabı:
             Eşlerine bağlılığı ile Ünlüdür. Eşlerden biri ölecek olursa, kalan eş ömür boyu başkasıyla eşleşmez. Etini yememek daha iyidir. Bir lokma et için, eşinin ömür boyu mutsuz olmasına sebep olunmuş olur. Dal parçalarından basit bir yuva yaparlar. Senede iki yumurta yumurtlarlar. Yavrular, yumurtadan çıktıktan 18 gün sonra uçarlar. Göçmen ve kalıcı olanları vardır.

Birbirine sarılmış sevgililer için “kumrular gibi” denmesinin nedeni, kumruların bir yıl boyunca eşlerinin yanından hiç ayrılmamasına dayanıyor.

 Kumrular bir yıl boyunca devamlı çiftleşiyorlar. Kuş bilimci Kerem Ali Boyla’ya göre bunun sebebi, kumruların ömrünün ortalama bir yıl olması. Bir defada sadece iki yavru yaptıkları için nesillerini sürdürmeleri sürekli çiftleşmelerine bağlı.

 Kumruları aşkı gugukçuk ötüşüyle başlıyor. Erkek dişiyi takip ediyor ve çiftleşmeye başlıyorlar. Bugünden sonra da bir daha birbirlerinin yanından ayrılmıyorlar.

 Aşklarının ürünü olan yavrularını güvercin sütü denilen bir salgıyla besliyorlar. Kumrular bu sıvıyı gagadan gagaya aktararak veriyorlar. “sevgi kuşu” olarak anılmalarının bir sebebi de bu olarak görülüyor.




33 yorum:

  1. Bizim evin camına kumru yumurtladı ama annesi terk etti yumurtaların birini karga yedi diğer yumurtayı napmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de evin mutfak dolabinin ustune yumurtlamis ve 40 gun den fazla misafir etmek zorunda kaldim..Sonunda yavrulari kanatlanip ucup gittiler..:)))

      Sil
    2. Ananın amına sok

      Sil
    3. Ananın amına sok

      Sil
  2. inanılmaz traik bir olay yaşadık bugün . o gerekçe ile kumruyu öğrenmek adına gogle amcaya sorayım dedim. sizinle de paylaşmak isterim. evimizin etrafında bir çift kumrumuz vardı. su ve yiyecek verdişimiz. biri hastalandı ve bugün öldü . diğeri ise balkonda o öldükten sonra bir o duvara bir bu duvara vurarak intihar etti. kurtarmaya calıştık ama olmadı..

    YanıtlaSil
  3. Çok şaşırdım anlattıklarınıza zira 3 gündür banyomuza ıkı kumru yuva yapmış durumda bende ona güzel bı yuva yaptım içinde yasıyorlar erkek olan bız varken banyoya gırmıyor ama dışı olan hep yuvada genellıkle sanırım yumurtlıcak ara ara bulgurla beslıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük kavanozdaki bebek mamalarıyla, şırıngayla besleyebilirsiniz.

      Sil
  4. Bende​bugün çok kötü bı deneyim yaşadım ve çok üzgünüm 1Ay önce taşındık daha taşımadan kombinin üstünde kuluckada bı kumru vardi neyse 2bebegmiz oldu.hergun onların aşklarını ve yavrularına düşkünlüğünü izliyorduk bu sabah balkonda sigara içiyordum hiç biri yoktu.artik uçmaya başladılar diye sevindim.birden köpeğim içerden koşarak geldi masanın altında biseyle mücadele ediyordu ne oluyor derken birden aklıma geldi yavrular.ce maalesef yavrulardan biri kopegimin agzindaydi ve ölmüştü.digeride ortada yok hala sanırım onunda kargalar...Of çok üzgünüm.anne baba sürekli geldiler arıyorlardı ve benimle konuştular adeta.ama elimden birşey gelmedi.insanligin bittiği bu dünyada böyle bı deneyim çok zor geldi çok

    YanıtlaSil
  5. Benim balkonumda kumru bebegini reddetti.ve yuvadan atti.tabiiki öldu.cok uzuldum cok.acaba bebek hastamiydi.bilmiyorum

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Kuslarin yavrulari insanlar tarafindan ellendiginde sinen kokudan annesinin yavruyu terk edecegini soylemisti anneannem ne kadar dogrudur bilmem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu doğru. Bizim işyerinde yavrulayan kumruları sevmek için ellemiştik. Annesi daha sonra gelmedi herhalde terk etti.

      Sil
  8. Kuslarin yavrulari insanlar tarafindan ellendiginde sinen kokudan annesinin yavruyu terk edecegini soylemisti anneannem ne kadar dogrudur bilmem.

    YanıtlaSil
  9. Flash ı kapstmayı unutmuşum yavrular 3-4 günlük sanrım gözleri açık değildir değil mi ama foto çekeyim derken aniden ışık yandı duvara vurmuş parlak ışık ama yuva aydınlandı sadece 5 saniye sürdü yavrular zarar görür mü

    YanıtlaSil
  10. Bizim camlarin kenarında çiçek saksilari var ve hiç boş birakmiyorlar adeta evleri gibi benimsediler ne zaman yuva yeri yapsalar bu saksilara yuva yapıyorlar tabi çiçeklerimiz oluyor ama olsun bi saksı onlara feda olsun :) Rabbim ne de güzel yaratmış onlari bazen hayranlikla izliyorum da anneleri uçmayi falan ogretiyor ogrendiklerinde de kardeşler uçup gidiyor :)kötü bi olay yaşamadık bu zamana kadar da şükür

    YanıtlaSil
  11. Ya bizim evin bir avlusu bir de büyük bir damı var. Damda kumru yuvası var 10 senedir aynı yerde fakat anlatacağımın bununla hiçbir alakası yok bizim dama bir kumru düşmüş ayağı be boynu kırıkmış ve öldü bir kez daha böyle hir olay daha yaşarsam ne yapmalıyım acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yapabileceğiniz birşey yok malesef. Annesi onları korur. Yuvayı daha alçak bi yere taşıyabilirsiniz sadece.

      Sil
  12. Sevgilimin yatağının yanıbaşındaki cama bikaç çöp dal paraçasıyla bir kumru gelmiş..Bikaç çöple çıplak kalan kuru mermer ve dar olan alan için sevgilim endişe edip, kumru yerini geçici terkettiğinde o çöpleri uygun bir saksıya koyup aynı yerine bırakmış..Malesef ki😔onca hazırlık ve bekkeyişin ardından akşam oldu ve gün boyu gelmemiş..Şimdi gelmesini yada çok daha güvenli bir yerde yuva yapmış olmasını tüm kalbimizle diliyoruz❤️😔🐦

    YanıtlaSil
  13. Bizim geç yaz balkonda yuva yapmıslardı bir yavrusu oldu yavru büyüdü uçtu gitti bu yılda banyo dolabının üstünde yuva yapmışlar acaba aynı kumrumu bu konuda bilgisi olan varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben ole duydum hayvanlar gelecek sene de aynı yere yuva yaparmış

      Sil
    2. Kumru kuşları ilk yaptığı yuvayı unutmadığı için öbürsü ki sefer yavrularını aynı yere yapar eskiden bir kumru kuşu gelip yumurtlamıştı sanırım evden biri ya da ben yumurtaları dokunmuşuz ve anne kuş yumurtaları terk etti ama bir daha gelip yine yavru yaptı ve o yavrular şu an büyüdü uçmaya hazırlar

      Sil
  14. Arkadaşlar bi iki gün önce kahvaltı yaparken annemin mutfak balkonun önündeki uzun taze soğanların olduğu saksının içinde bi güvercin gördük tabi ben öyle sandım bi süre sonra iki kişi geldiler benim aklıma geldi bunlar kumru diye yaklaşınca uçup gittiler bi daha gelmezler sandık akşama bi daha geldiler yaklaşınca kaçıyorlardı ama daha sonra ellemedik ertesi gün oldu ben mutfağa girdim sabah pencereye bi baktım oraya yatmış dişi olan, yumurta bırakmış olacak ki yaklaştığımda kaçmadı pencereyi açıym dedim kaçacakamı yine kaçmadı dokunuym dedim elimi uzatırken ya bu anne duygusu nasıl bişey ölümünü göze alarak yumurtasını terketmedi kanadını bana doğru kaldırdı izin vermedi bende çektim elimi deli gibi biraz konuştum hayvanla elimi çok yavaş bi şekilde geri uzattım belkide yavaş davranmak gerekiyo bişey yapmadı okşadım sevdim her yarım saatte bşr yanına igidio konuşarak kafasını okşadım alışsın korkmasın diye dur bakalım gün boyunca aramız iyiydi inşallah hep böyle kalır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki sonra ne oldu. Yuvayı terk etmediler mi?

      Sil
    2. Benim de pencereme yuva yaptılar ikisi. Sonra anne kuş yuvadayken perdenin kenarından baktım. Ikisi de 2 gündür ortada yok😑

      Sil
  15. Bende dun den ber cok uzgunum kizim yolda yururken kedimi yoksa insanmi bilmiyoruz kanadinin biri yarliymis veterinere goturmus kanadi tamamen alinmasi gerek demis ve almis su anda kanadinin biri yok ve cok mutsuz ne yapacagimizi bilmiyoruz biraz iyilesince dogaya birakmak istiyoruz ama ne kadar yasr Allah bilir .Yetkili kisileri aradim ama kimse kabul etmdei Cok uzgunum����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oturduğunuz semtte belediyenin veterinerlik işleri varsa orayı arayıp bilgi alın. Ama kuşların ömrü çok uzun olmuyor genelde siz elinizden geleni yapın besleyin Rabbim şifa versin :(

      Sil
  16. Kumrular neden çift yumurtlarlar? Çünkü yumurtadan çıkan yavrular eş dir. Asla eş aramazlar çünkü eşleri ile doğarlar. Bu yüzden başka eş bulamazlar ve tek kalarak ölürler. Takip edin kumrular hep çift yumurtlar ve eş aramazlar. Sadece kalabalık da ses verirler veya birbirlerini kaybettiklerinde yada kızıştıklarında ses verirler. Bu nedenle yer yüzünde kardeşi ile çiftleşen tek kuş türü bunlardır. Birilerini çifte kumrulara benzetirken dikkatli olun derim.

    YanıtlaSil
  17. Arkadaşlar benimde balkonumun dolabinin üzerine yavrulamıştı ama 20 gün geçti aradan uçmak üzereyken kedi saldırısı oldu gözümüz gibi bakıyorduk malesef koruyamadık ardan 5 gün geçti yine ayni yere yavruladı ve simdi geceleri annesi brakip gidiyor bizde yavruları iceriye alıyorduk ama maleseff geceleri içeriye alıyoruz ama gündüz yerine koyuyorduk bugün sabah yavrularını doyurduktan sonra ne ara oldu farkına bike varamadik yine kedi saldırdı oldu çok üzgünüm koruyamadık çok kötüyüm şuan yine yavrular mi ki yavrulamasinj istemiyorum çok kötü bi durum annesi yuvaya bakıp duruyor

    YanıtlaSil
  18. balkonda çiçeklerimi hergun suluyirdum 1gun sulamadim bir baktim bir kuş yuvasinda 2 adet yumurta hemen bir kumru geldi üstune yatti ertesi sabah bir baktimtek bir yumurta vardi 3.katta oturuyoruz düşürdümü başka bir kuşmu yedi diye düşündük ama hic kabuk veya yumurta kalintisi yoktu ertesi gunu ne ķumru vardi ne yumurta .Kumrular yumurtalarini taşirmi hiç bilmiyoruz ama cok uzüldük gitmesine hiçte ellemedik rahatsizda etmedik bilen cevaplasin lütfen çok üzgünuz

    YanıtlaSil
  19. Benim cam önünde saksıya yuva yaptılar 2. Kez ama iki gündür diğer kumru gelmiyor iki yumurtaları var hayvan onu bırakıp hicbiyere de gitmiyor açılmıştır diye ekmek kek parçalayıp verirken uçtu neyseki geri geldi kısa sürede ama yemedi hep ses veriyor ama eşi gelmiyor korkuyorum açlıktan ölecek diye 😔

    YanıtlaSil
  20. Aslında kumrular eş aramazlar. Çünkü eşleri ile doğarlar. Yani kısacası kardeştirler. Bu yüzden eş arayamazlar. Kumrular asla başka bir kumruyu eş olarak aramaz. Bu nedenle de başka bir kumruyu bulamaz. Çünkü kardeştirler ve eş aramak zorunda kalmazlar. Bu nedenle asla insanları çifte kumrular gibi saçma bir benzetmeye çalışmayın günahtır.

    YanıtlaSil