7 Aralık 2012 Cuma

YAŞ PASTA

EN SEVDİĞİM YAŞ PASTAMMM...


Pasta  Kreması yapılışı

  1. Margarinin 50 gr 'ını ayır geri kalanını tencerede erit.
  2. 1 SB şeker ekle karıştır.
  3. 1 SB un ekle karıştırmaya devam et.
  4. 1 lt sütü yavaş yavaş ekle topaklanmayı önlemek için, ve kaynayana kadar karıştırarak pişir.
  5. Pişince hemen vanilya ekle güzelce karıştır ve soğumaya bırak.
 Krem Şanti 
  1. 2 paket krem şantiyi 1 SB soğuk sütle çırparak buzdolabında bekletin. Bu sıradada pastanızın kreması soğusun.

Çikolata sosu için;  
  1. İlk başta ayırdığımız 50 gr. margarini eritiyoruz.
  2. Üzerine 3 çorba kaşığı kakao ve 3 çorba kaşığı şekeri karıştırıyoruz.
  3. 2 dk pişirdikten sonra 1 adet yumurta koy çırp ve hemen ocaktan al. (eğer yumurta beyazları pişerse süzgeçten geçir)
          Not: bu sosu en son yap!!! pastaya k.şantiyi yayınca hemen pastayı süsle çünkü kendi kendine donan bi sos...                                   
Pastanın süslenme aşaması:
Ben hazır kek (pastaban) kullandım. 
  1. Öncelikle pastanın alt katını tepsiye bırakıyoruz ve biraz şekerli ılık sütle ıslatıyoruz.
  2. Üzerine yaptığımız kremayı güzelce yayıyoruz. muz dilimleriyle süsleyebilirsiniz. Çikolata parçacıkları da ekleyebilirsiniz.
  3. Pastanın 2. katını üzerine bırakıp onu da ılık sütle ıslıyoruz. Güzelce kremayı yaydıktan sonra, üzerine buzdolabında soğuttuğumuz krem şantiyi yayıyoruz(k.şanti fazla donmuş olmazsa daha kolay yayılabilir.)
  4. Çikolata sosunu çorba kaşığıyla kenarlara döküyoruz. bu sırada kendi donuyor . 
  5. En sonda süsleme aşamasını yapıyoruz. Ben muzları dilimleyip ortaya dizdim. çikolata parçacıklarıyla süsledim.
  6. En üstede antep fıstıklı çikolatayı rendeledim ve kalan çikolata parçalarınıda her bi dilime koydum. 
Hepinize afiyet olsuuunn...

                                               

                                           





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder