19 Aralık 2012 Çarşamba

Tıkalı Kartuş açma, mürekkep doldurma

BİTEN KARTUŞLARINIZI KENDİNİZ DOLDURUN
HP- 21-22-27-28-56-57 kartuş dolum seti
          Öncelikle benim başıma gelen bir olayı anlatayım.Kartuşlarımı doldurmak için vermiştim, fakat kartuşların dolu olduğunu, uzun süre kullanmadığım için mürekkeplerin dolduğunu söylediler. Bu kartuşlar işe yaramaz ben doldursam bile yine yazdırmaz, bu kartuşları artık çöpe at dediler. Fakat ben yılmadan internetten birtakım araştırmalar yaptım. Ve tıkalı kartuşların nasıl açılacağını öğrendim.

            İlk olarak kaynar suyun buharına tutmayı denedim, fakat yine dondu.
Daha sonra internette satılan kartuş mürekkep dolum setinin siparişini verdim ve elime ulaşınca kartuşlarımı onarmaya başladım. Sizde uygulayabilirsiniz. Fiyatı çok uygun ve mürekkep setiyle 18 dolum yapabiliyorsunuz. ve bir dolumda 100 kağıt yazdırabiliyorsunuz. Her kartuş bittiğinde doldurmaya para vermektense çok karlı bir iş.






  • İlk olarak kartuş solüsyonunu  çay tabağına döküp kartuşları içinde beklettim yarım saat kadar. Fakat bir etkisi olmadı. Daha sonra kartuşu ters çevirip üzerlerine bikaç damla solüsyon damlatıp bi saat kadar bekledim. 

  
  • Kartuşu aparata taktım ve şırıngayıda aparata geçirdikten sonra. Şırıngaya biraz mürekkep çektim. Mürekkep geldiyse Kartuşumuz açılmış demektir.

  • Sıra geldi kartuşları doldurmaya. Öncelikle renkli kartuşu doldurdum. Kartuşum üzerindeki yapışkanlı kağıdı kaldırdığınızda üzerinde 5 adet delik göreceksiniz. Bunlar şekilde görüdüğü gibi en üstteki pembe, soldaki 2 delik sarı, sağdaki 2 delik mavi mürekkep koyulan yerlerdir.

  • Şırıngayla 3 ml pembe mürekkep çekip en üstteki deliğe yavaş yavaş bıraktım. (şırıngayı fazla batırmayın, kartuşa zarar verebilirsiniz.
  • 2 ml sarı mürekkep alıp sol alttan 2. deliğe bıraktım. 1 ml alıp en sol alttaki deliğe bıraktım.
  • Mavi mürekkebide 2ml sağ alttan 2. deliğe, 1 ml sağ en alt deliğe bıraktım ve paketle birlikte gelen yapışkanı en üstte yapıştırdım, delikleri kapattım böylece.
  • Siyah mürekkepte tek delik olduğu için onada 5 ml siyah mürekkep koydum. 

  • En son tekrar kartuşlarımızı aparata takıp içerisindeki bi miktar mürekkebi alıyoruz ve kartuşun içindeki havada böylece alınmış oluyor.

  •  Ve böylece kartuşunuzu güle güle kullanıyorsunuz.

1 yorum:

  1. aldığınızda içerisinde kartuş olması gerekli o kartuşun üzerinde numarası yazıyor resimlerde görültüğü gibi o numaraya göre mürekkep seçiyorsunuz

    YanıtlaSil