16 Aralık 2012 Pazar

Pardus - Virüssüz Yaşam

İşletim Sistemi Alternatifi (Virüslerle uğraşmak istemiyorsanız.)


PARDUS İŞLETİM SİSTEMİ 

         Pardus işletim sistemi, açık kaynak kodlu olan Linux yazılımının bir ürünüdür. Linux açık kaynak kodlu olduğu için Kullanıcılar Linuxun kodlarını kullanarak, Pardusa benzeyen birçok sistem geliştirmişlerdir.Örneğin: Ubuntu, Debian vb.
          Pardus işletim sisteminin özelliği ulusal çapta geliştirilmiş ilk türkçe işletim sistemi olmasıdır.
2003 yılında TÜBİTAK BİLGEM bünyesinde geliştirilmeye başlanmış ve 2005 yılında ilk türkçe sürümü yayınlanmıştır.
           Pardus işletim sistemini hem Çalışan hemde kurulan hemde kurmadan deneme şeklinde 3 biçimde bilgisayarınıza kurabilirsiniz.


İndirmek için Pardusun kendi sitesini kullanabilirsiniz.

Bu işletim sisteminin en önemli avantajı, hakkında çok fazla virüs yazılmamış olmasıdır. 
Kullanırken virüs bulaşma tereddütünüz olmadan kullanabilir, antivirüs programının oluşturduğu bilgisayar yavaşlatmalarından kurtulabilirsiniz.





Pardusta indirmeniz gereken dosyaları Denetim masası şeklinde hazır olarak size sunuyor. Tüm programlar ücretsiz. Ve açık kaynak kodlu yazılım olduğu için her zaman güncel programlar ekleniyor.

Program indirmek için: 
Kpanel/ uygulamalar/ Sistem/ Yazılım ekle veya çıkar adımlarını takip edebilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder